Kompis till liten sommarbag

Eftersom jag hade lite problem med att få ihop den förra, så var det ju läge att sy en till. Min quiltarkompis hittade ett tyg i sin källare som var perfekt i min smak. Jag ville ha något som passade till blåa kläder. Det är ett gobelängtyg, stormönstrat, mjukt och glesvävt. Jag bestämde mig för att sy hela väskan i samma tyg, med passpoaler i sömmen runt väskan. Det fick bli blå blixtlås, blå handtag och väskfötter i botten. Annars har jag sytt den likadant som den förra. Nu var jag vis av mina misstag, så nu gick det bättre.Som handtag använde jag färdig axelrem på metervara, som låg hemma, ämnade till en annan väska.

Jag gillar den här väskan, men är ju van att bära mina väskor i lång axelrem tvärsöver kroppen. Efter att ha påtalat det för en klyftig människa, fick jag tipset att sätta i en karbidhake med axelrem i tamparna på sidorna. Så enkelt! Det fick det bli! Även den förra väskan har fått axelrem. Som foder använde jag ett av de prickiga batiktygerna, som jag tyckte passade i färg. Här syns en liten blixtlåsficka i fodret. På andra sidan har jag gjort fickor för mobiltelefon och kreditkort.

Jag tror att den här ska få följa med mig till Stockholm framöver.

Lämna en kommentar